ČlánkyReportáže

Chronixx poprvé v Praze, máme report!

Pražskou zastávkou Chronixxe a kapely Zinc Fence se splnil sen několika lidem a já byl jedním z nich.I když jsem jej viděl před měsícem na německém festivalu Summer Jam, nemohl jsem si odpustit ani čtvrteční premiéru u nás. Kolem osmé hodiny se otevřely dveře pražského Lucerna Music Baru a dovnitř hned spěchalo několik nedočkavců. Na ty už dole čekal připravený selektor Major P. Po jeho setu obsadil židli na pódiu Mr. Cocoman a místo Solid Vibez si tentokrát přinesl „pouze“ kytaru. Předvedl tak unikátní akustické vystoupení, které mělo nezaměnitelnou intimní atmosféru. Mimo jiných nechyběly upravené verze „Zavírám krám“ či jeho první česky zpívaný song „Jedna Láska“. Samotný vrchol večera byl však ještě před námi. Po Cocomanovi se na pódiu se objevili pánové ze Zinc Fence, parta mladých muzikantů, kteří letos jedou svou první společnou tour po Evropě. Rozehřáli tedy nástroje a chvíli na to přikráčel Chronixx. Tento talentovaný mladík začal pomaleji, hned na to však zapálil klub se svou písní „Start a Fyah“ prořízlou klasikou „Slavery Days“ Burning Speara a okamžitě si získal publikum. Dostalo se i na další předělávky, jako byl hit „Rivers Of Babylon“ od The Melodians.

Vůbec nevadí, že Chronixx nemá zatím vydané ani jedno album, i tak už je sbírka jeho songů pestrá. Hned ze začátku zazněl vynikající „Modern Warfare“, na něj navázal neméně kvalitní„They Dont Know“. Návštěvníkům se dostalo i několika osobních vysvětlení, čímž se alespoň pro mě ještě víc vylepšil celkový zážitek. Chronixx nám dal ochutnat i řádnou dávku z úspěšného Tropical Escape Riddimu a krom své „Nah Give Up“ nabídl i „Gimme Likkle One Drop“ od Tarruse i „No Capitalist“ od Kabaka Pyramid. Lidé se očividně bavili, to dokazovala i jejich spolupráce se zpěvákem, hořící zapalovače a tanec. Ke konci show jsme ještě dostali menší lekci hudební historie Jamajky a celé to následně uzařeli dva ze zpěvákových nejznámějších singlů, „Behind Curtain“ a „Warrior“, které spolu s kapelou hodil do rázného dancehallového podkladu. Už podruhé mi během jednoho měsíce Chronixx dokázal, že je oproti mnoha jiným nejen taletovaný umělec ve studiu, ale i na pódiu. Jeho charisma doslova naplňovalo prostory klubu. Očividné bylo i nadšení pro svá přesvědčení a víru mimo muziku. Snad to nebylo naposledy co k nám zavítal, nezbývá než jen doufat v brzký návrat. V mezičase však můžete příští týden vyrazit na Hip Hop Kemp, kde vystoupí další z nové generace roots reggae artistů – Kabaka Pyramid. Ten se také ukáže ve stejný víkend na slovenském Uprisingu. A jestli vám to ještě nestačilo, můžete v září očekávat Chronixxovo DREAD & TERRIBLE EP. „Jah Ova Evil right pon me heart, babylon afraid when the gideon start, man a warrior wooooi….“

* Marek

Štítky
Close